Direktlänk till inlägg 2 mars 2015

DET HELA BÖRJADE...

Av Katarina F - 2 mars 2015 21:23

För tre år sedan köpte vi ett litet mysigt hus i utkanten av Malmö, nära havet. Vi blev helt kära i det nästan direkt, trots att det var ett stort renoveringsprojekt, men det såg vi fram emot. Jag minns dagen vi skulle flytta in så väl!


Det var en molnig och regnig sommardag 2012 och jag skulle jobba den dagen. Jerry åkte dit själv för att hämta nycklarna. Jag jobbade i Köpenhamn då och körde dagligen till jobbet genom Öresundsbron. Just den dagen, när jag var på väg från jobbet och skulle möta Jerry i vårt nya hus på andra sidan bron, den regniga och molniga dagen fick jag helt plötsligt syn på en så vacker oändlig regnbåge som sträckte sig ovanför bron med sina glada och fantastiska färger! Vilken syn! Sedan sprack det upp :)


Nu är jag faktiskt inte alls vidskeplig eller troende på något sätt, men jag måste säga att det var en härlig känsla att få se något så vackert den förväntansfulla dagen som vi så otåligt har väntat på.


Strax därefter började den stora renoveringen som vi skulle genomföra själva. Det var slit och långa dagar, men ack vilken rolig tid. Vi rev väggar, lade nya golv, målade om hela huset, ja, you name it - we've done it :) Bauhaus var vårt andra hem på den tiden.

Vi flyttade in i slutet på sommaren och började så smått inreda huset. Det var väl någonstans där på vägen vi förstod hur roligt vi tyckte att allt det där var. Att snickra, måla, skapa, designa, matcha färger, osv.

Allt det där var så spännande, trots "blod, svett och tårar". Ett populärt citat lyder:


"Working hard for something we don't care about is called stress.

Working hard for something we love is called passion."


Riktigt så enkelt är det ändå inte. Att renovera och inreda sitt eget hus är det många som finner kul och spännande. Därifrån är steget mycket stort till att öppna ett eget företag. Men man kan väl säga att det var någonstans där det lilla intresset väcktes.


Vi njöt verkligen när huset var färdigt - eller någorlunda klart. Helt färdigt blir det ju aldrig :) Vi jobbade på våra ordinära 8-17 jobb, grillade på sommaren, myste i soffan framför film på vintern. Men inte långt därefter började vi känna oss rastlösa igen.


Det var då idén om Oslo dök upp. Hade inte det varit spännande att flytta dit en period?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina F - 2 juni 2015 10:49

”Forandring er min lyst” – Henrik Ibsen   Åh Oslo! Idag ett minne blott, men å vilket minne! Vi fick nya jobb ganska direkt, arbetsmarknaden är ju helt annan i vårt grannland. Så var det dags att flytta. Det var på våren och all...

Av Katarina F - 1 mars 2015 20:07

Hej första mars!   Ett härligt datum att börja blogga! Våren är nästan här och energin på topp. Inte för att jag har längtat efter våren lika länge som de flesta. Jag har bara varit hemma i Sverige i två veckor då jag och min man kom tillbaka frå...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards