Direktlänk till inlägg 1 mars 2015

DRÖMMEN OM ATT STARTA EGET

Av Katarina F - 1 mars 2015 20:07

Hej första mars!


Ett härligt datum att börja blogga! Våren är nästan här och energin på topp. Inte för att jag har längtat efter våren lika länge som de flesta. Jag har bara varit hemma i Sverige i två veckor då jag och min man kom tillbaka från vår sexmånaders drömresa till Sydostasien. Vilken underbar tid det har varit, jag är en av dem som aldrig kan få nog av sol och värme, vinter har aldrig varit en favorit. Så även om jag bara längtat efter våren i två veckor så har jag längtat väääldigt starkt.


Den här bloggen kommer att handla om vår resa till drömmen om friheten att starta eget. Från barndomsdrömmen om "åtta till fem" bank-/ingenjörsjobb, genom kalla nordiska vindar och förhoppning om att hålla liv i barndomsdrömmen, genom Sydostasiens sju soliga länder ända fram tillbaka till Sveriges Skåneland och den fantastiska drömmen vi nu håller på och förverkligar - att starta eget inom heminredning!


Följ med på vår resa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina F - 2 juni 2015 10:49

”Forandring er min lyst” – Henrik Ibsen   Åh Oslo! Idag ett minne blott, men å vilket minne! Vi fick nya jobb ganska direkt, arbetsmarknaden är ju helt annan i vårt grannland. Så var det dags att flytta. Det var på våren och all...

Av Katarina F - 2 mars 2015 21:23

För tre år sedan köpte vi ett litet mysigt hus i utkanten av Malmö, nära havet. Vi blev helt kära i det nästan direkt, trots att det var ett stort renoveringsprojekt, men det såg vi fram emot. Jag minns dagen vi skulle flytta in så väl!   Det var...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards